رفتن به نوشته‌ها

گزارش های ون نتایج 3Q20

  • با کاهش محدودیت های قفل شدن مربوط به بیماری همه گیر COVID-19 ، همه عملیات روند YoY را در مقایسه با سه ماهه قبل بهبود بخشید. درآمد گزارش شده سالانه 10.4٪ کاهش یافته است که عمدتا به دلیل چرخش ارزی است ، در حالی که کاهش درآمد محلی محلی به 1.3٪ سالانه محدود شده است
  • این گروه با افزایش خالص 3 میلیون در 3Q20 به 207 میلیون به دنبال کاهش خالص 6 میلیون مشتری در دوره سه ماهه دوم ، یک چهارم در سه ماهه افزایش در کل مشتری مشتری تلفن همراه را ثبت کرد.
  • رشد قوی در کاربران 4G از سر گرفته شد: 20 میلیون سالی و 8 میلیون QoQ افزایش یافته و در مجموع کاربران 4G را به 73 میلیون نفر رسانده و باعث افزایش درآمد گروه در بلندمدت شده است. سرمایه گذاری در حال انجام شبکه ، پوشش جمعیت 4G را 18p.p افزایش داد. سالانه تا 69٪
  • ما رشد دو رقمی در درآمد داده های تلفن همراه را ثبت کردیم که سالیانه 13.1 درصد در پول محلی افزایش داشته است زیرا مشتریان با کاهش محدودیت های قفل و از ARPU های کاربر 4G به طور متوسط ​​دو برابر بیشتر از کل پایگاه مشتری ARPU ، از خط ثابت خارج شده اند.
  • در سراسر مشاغل دیجیتال خود ، ما همچنان به پیشرفت خوبی ادامه می دهیم. JazzCash سه ماهه را با 9.7 میلیون (MAU) تعطیل کرد ، در حالی که در حوزه محتوای هر دو تلویزیون Beeline در حضور داشتند روسیه و تافی تلویزیون در بنگلادش روند قوی سالانه را ثبت کرد
  • پاکستان، اوکراین و قزاقستان رشد دو رقمی EBITDA را ثبت کرد که با چالش های عملیاتی در سال جبران شد روسیه. گزارش شده EBITDA به دلیل چرخش ارزی 9٪ در سال کاهش یافته است. با واحد پول محلی EBITDA سالانه 0.1٪ افزایش یافت
  • VEON تخفیف غیر نقدی را ثبت کرد 790 میلیون دلار، در درجه اول در برابر ارزش حمل سرقفلی در روسیه. سود خالص 3Q20 قبل از کاهش ارزش بود 145 میلیون دلار
  • راهنمای FY2020 تأیید شد ، پیش بینی بهبودی مداوم در عملیات ، منوط به لغو تدریجی اقدامات قفل ، و کاهش YOY ارز محلی کم تا متوسط ​​یک رقمی در درآمد گروه و درآمد EBITDA ، با شدت Capex 22-24٪

Kaan Terzioğlu و سرجی هررو، مدیر عامل اجرایی ، در مورد نتایج اظهار داشت:

“سه ماهه سوم شاهد بهبودهای پی در پی در عملکرد مالی اکثر شرکتهای عامل ما بود ، زیرا محدودیتهای قفل در بیشتر بازارهای ما کاهش یافت. گروه همچنان بر اجرای عملیاتی و بهبود حرکت تجاری متمرکز است در حالی که تعدادی از ابتکارات را در بازارهای ما هدایت می کند برای پشتیبانی از داده های مهم و فرصت های دیجیتالی که از آنها بهره مند می شویم

ما خوشحالیم که شاهد پیشرفت واقعی در زمینه اجرای استراتژی خود هستیم تا پایگاه کاربری 4G خود را در کل فعالیت های خود رشد دهیم و با این کار از گسترش داده ها و درآمد دیجیتال ما پشتیبانی می کنیم که مجموعاً فرصتی معنادار برای گروه برای افزایش درآمد است. در بلند مدت.

در پایان ماه سپتامبر ، ما 73 میلیون کاربر 4G را گزارش کردیم که اکنون مجموعاً 35 درصد از کل مشتری ما را تشکیل می دهد. اما حتی بیشتر دلگرم کننده این است که به دلیل رشد قطعه 4G ، درآمد داده ها با ارز محلی به میزان سالانه 13٪ افزایش یافته است – حرکت ما تلاش خواهد کرد تا در ماه های آینده نیز به کار خود ادامه دهیم.

به عنوان یک تیم مدیریتی ، با توجه به اینکه برنامه استقرار شبکه 4G ما سطح بالاتری از تعامل با مشتری و پذیرش خدمات دیجیتال را به دنبال دارد ، ما به عنوان یک تیم مدیریتی ، هیجان زده خواهیم شد. در حمایت از این ، ما با سرمایه گذاری یک دلار اضافی به بازار متمرکز شبکه خود در بازارهای گروه ادامه داده ایم354 میلیون در سه ماهه

ما همچنان متعهد به اجرای اقدامات عملیاتی برنامه ریزی شده خود هستیم ، به ویژه در روسیه، جایی که ما همچنان در تقویت پیشنهادات تجاری خود برای همه مشتریان خود به سرمایه گذاری روی کیفیت شبکه و طیف رو به رشد خدمات دیجیتالی ادامه می دهیم. در جای دیگر گروه ، ماهیت اولیه بازارهای ما فرصت های رشد ساختاری در پذیرش دیجیتال را برای ما فراهم می کند و ما در موقعیت خوبی هستیم که از این فرصت های رشد بهره مند شویم همانطور که در سه ماهه ای که شاهد بهبود نسبتاً سریع در عملکرد عملیاتی

ما به عنوان یک تیم مدیریتی تصمیم گرفته ایم تا به مواردی که به نفع سرمایه گذاران ما است ، از جمله برنامه دریافت سپرده با هزینه صفر برای سرمایه گذاران NASDAQ و کاهش ساختاری هزینه های دفتر مرکزی خود به دلیل استفاده از یک مدل عملیاتی جدید ، تصمیم بگیریم. “

ارقام اصلی

توجه: در جدول فوق EBITDA تنظیم شده برای 9M19 جبران خسارت ویژه را شامل نمی شود 38 میلیون دلار و سایر درآمد عملیاتی از 350 میلیون دلار (برای بحث بیشتر درباره تعدیلات انجام شده برای موارد یکبار مصرف و غیر تکراری ، به “موارد غیر تکراری که بر مقایسه سال به سال تأثیر می گذارند” مراجعه کنید در صفحه 3)

توسعه های کلیدی

  • در ماه سپتامبر ، گروه Dhabi Group گزینه خود را برای فروش VEON سهام 15 درصدی خود در جاز پاکستان اعمال کرد. انتظار می رود معامله طی سال مالی جاری بسته شود
  • دومین انتشار اوراق قرضه با ارزش روبل تحت برنامه جهانی میان مدت یادداشت (MTN) گروه در سپتامبر با درآمد حاصل از 10 میلیارد روبل با 6.5٪ اسکناس های بدون ضمانت در سال 2025
  • Beeline قزاقستان مشارکت شبکه مشترک خود را در حمایت از طرح باند پهن روستایی امضا کرد که هدف آن از بین بردن شکاف دیجیتالی در ابتکارات روستایی کشور است
  • VEON سهام استراتژیک در ShopUp را به دست آورد ، بنگلادش پلت فرم تجارت B2B کامل پشته
  • سهامداران معاملات در Nasdaq دیگر مشمول هزینه سپرده گذاری سالانه نخواهند بود
  • مدل حاکمیت جدید به تصویب رسید ، رئیس ارشد ممیزی داخلی و انطباق منصوب شد
  • توافق نامه ای برای فروش منعقد شد ارمنستان عملیات
  • یاروسلاو گلازونوف به عنوان مدیر علی البدل برای هیئت مدیره منصوب شد الكساندر پرتسوسكی

فهرست

وقایع اصلی………………………………………… ………………………………………….. ………. 4

عملکرد گروهی ………………………………………… ……………………………………. 6

عملکرد کشور ………………………………………… ……………………………… 9

اطلاعات تماس کنفرانس ……………………………………….. …………………… 15

پیوست ها…………………………………………. ………………………………………….. …… 17

ارائه نتایج مالی

نتایج VEON ارائه شده در این نسخه از درآمد براساس IFRS است مگر اینکه خلاف این موارد بیان شده باشد و حسابرسی نشده باشد.

مقادیر و درصدهای خاصی که در این نسخه از درآمد نشان داده می شوند ، مشمول تعدیل گرد می شوند. در نتیجه ، برخی از ارقام عددی که به صورت مجموع نشان داده می شوند ، از جمله در جداول ، ممکن است یک تجمیع دقیق از ارقام قبل یا بعد از آنها نباشد.

همه مقایسه ها براساس هر سال (YoY) است مگر اینکه خلاف آن بیان شده باشد.

اقدامات غیر IFRS که در سند افشا شده است ، یعنی EBITDA ، حاشیه EBITDA ، EBITDA تنظیم شده و EBITDA حاشیه تنظیم شده ، بدهی خالص ، جریان نقدی بدون سهام (پس از مجوزها) ، هزینه های سرمایه عملیاتی ، شدت Capex ، اقدامات ارز محلی ، ARPU با اقدامات استاندارد IFRS در پیوست C در صفحه 20.

موارد غیرتکراری که بر مقایسه های سال به سال تأثیر می گذارند

  1. در 1Q19 ، VEON یک پرداخت فروشنده یکبار مصرف را به شرکت ثبت کرد 350 میلیون دلار، که به عنوان درآمد دیگر حساب شده است و در EBITDA منعکس شده است.
  2. درآمد 2Q19 و EBITDA تحت تأثیر مثبت قرار گرفتند 38 میلیون دلار دریافت شده در رابطه با خاتمه توافق نامه اشتراک شبکه در قزاقستان بین شرکت تابعه KaR-Tel LLP و شرکت سهامی Kcell (“Kcell”) متعاقب تصاحب 75 درصد سهام Kcell توسط Kazakhtelecom JSC.

3Q20 EBITDA تحت تأثیر مثبت قرار گرفت 52 میلیون دلار معکوس کردن یک حکم در پاکستان. برای جزئیات بیشتر لطفاً به یادداشت 1 صورتهای مالی تلفیقی میان دوره ای فاقد حسابرسی ما مراجعه کنید.

روند محلی ارز محلی برای سال 9M20 که در این بخش درآمد فاش شده است ، تأثیر حرکت های ارزی را حذف می کند (تعریف کامل را در پیوست A ببینید) و همچنین تأثیر 38 میلیون دلار یک بار مثبت ثبت شده در درآمد 2Q19. دو مورد اول یکبار مصرف ذکر شده در بالا از رقم تنظیم شده EBITDA مستثنی هستند.

پاکستان درآمد و EBITDA تحت تأثیر تغییر در هزینه های مالیات و خدمات مربوط به “سفارش موتوری” دیوان عالی کشور در آوریل 2019 و بحث های بعدی ما با اداره ارتباطات از راه دور پاکستان. از 29 اکتبر ، جاز در حال حاضر در انتظار تصمیم PTA پس از دادرسی در مورد است 25 ژوئن 2020 که در آن جاز پرونده خود را در مورد اعتبار جاز هزینه های اداری و بازپس گیری نمایش جاز توسط PTA به جاز صادر کرد. برای سابقه بیشتر ، در مورد “سفارش موتور suo” و بحث های بعدی با PTA ، به انتشار درآمد 2Q20 ما مراجعه کنید 6 آگوست 2020.

تأثیر این تغییرات از روند سالانه ارز محلی (به استثنای هزینه های مدیریتی که در بالا برجسته شد) مستثنی نیست ، زیرا تأثیر آن دامنه گسترده ای دارد و برای تعدادی از دوره های گزارش اعمال می شود ، اما در اینجا برای اهداف توضیحی

وقایع اصلی

گروه Dhabi Group گزینه خود را برای فروش VEON سهام 15 درصدی خود در جاز پاکستان اعمال کرد

بر 24 سپتامبر 2020، شریک VEON در پاکستان، گروه Dhabi Group ، از گزینه خود برای فروش VEON سهام 15٪ خود در PMCL ، شرکت عامل مال پاکستان جاز پیشرو اپراتور تلفن همراه. انتظار می رود معامله ، که برای تعیین ارزش منصفانه سهام ، به ارزیابی مستقل نیاز دارد ، در 4Q 2020 بسته شود.

انتشار دومین اوراق قرضه روبل روسیه تحت برنامه یادداشت میان مدت جهانی VEON و تأمین مالی مجدد وام VTB

بر 11 سپتامبر 2020، VEON Holdings B.V. (“VEON Holdings”) ، یک شرکت تابعه از VEON Ltd. 10 میلیارد روبل (تقریباً 135 میلیون دلار) 6.50٪ یادداشتهای ارشد ناامن به دلیل 2025 تحت برنامه جهانی یادداشت میان مدت تأسیس شده در سال 2025 آوریل 2020 (“برنامه GMTN”) ، که نشان دهنده پیشنهاد دوم اوراق قرضه روبل روسی منتشر کننده تحت برنامه GMTN آن است و علاقه گسترده ای از طیف وسیعی از سرمایه گذاران در سطح بین المللی را به خود جلب می کند. VEON از عواید اسکناس برای بازپرداخت بدهی استفاده کرد.

علاوه بر این ، در 9 جولای 2020، VEON Holdings اعتبار موجود خود را تأمین کرد 30 میلیارد روبل (تقریباً 422 میلیون دلار) توافق نامه دو ساله وام با بانک VTB. این سرمایه گذاری مجدد سررسید را افزایش می دهد و هزینه وام موجود بین بانک VTB و هلدینگ VEON را کاهش می دهد.

Beeline قزاقستان مشارکت مشترک شبکه برای حمایت از ابتکار باند پهن روستایی را امضا کرد

بر 6 اکتبر 2020، VEON اعلام كرد كه شركت عامل آن در قزاقستان، که با مارک Beeline خدمات ارائه می دهد ، مشارکت شبکه ای مشترک دارد که سه ارائه دهنده مخابرات تلفن همراه کشور را در تحویل اینترنت پرسرعت به جوامع روستایی متحد می کند. این توافقنامه Beeline را با Kcell و Tele2 در حمایت از پروژه 250+ کشور ، که هدف آن گسترش اینترنت پرسرعت به تمام روستاهای با جمعیت 250 یا بیشتر است ، جمع می کند. پس از اتمام ، این پروژه تقریباً 1000 سکونتگاه روستایی با جمعیت ترکیبی 600000 نفر را با اتصال 3G و 4G توسط هر سه اپراتور مشاهده خواهد کرد.

ابتکار 250+ ، که بلافاصله استقرار زیرساخت ها برای آن آغاز شد ، ساکنان روستاها را قادر می سازد خدمات سیار را با شرایط رقابتی دریافت کنند و یک ارائه دهنده خدمات به انتخاب خود انتخاب کنند. به نوبه خود ، هر اپراتور تلفن همراه از دسترسی برابر به شبکه مشترک برخوردار خواهد شد.

VEON سهام استراتژیک در را به دست آورد بنگلادش پیشرو پلت فرم تجارت B2B کاملاً پشته ، ShopUp

VEON Ventures به عنوان سرمایه گذاران در ShopUp به Sequoia Capital India و Flourish Ventures پیوست ، بنگلادش پیشرو در پلت فرم تجارت B2B کاملاً پشته برای مشاغل کوچک ، تبدیل شدن به اولین سرمایه گذار استراتژیک شرکتی ShopUp.

این سرمایه گذاری VEON Ventures را قادر می سازد تا از اکوسیستم دیجیتالی رشد سریع ShopUp برای شرکت های خرد ، کوچک و متوسط ​​، که ستون فقرات حیاتی را پشتیبانی می کنند ، پشتیبانی کند. بنگلادش اقتصاد ، و همچنین ارائه فرصت های قابل توجه برای توسعه خدمات مالی همراه برای کاربران ShopUp.

سهامداران معاملات در Nasdaq دیگر مشمول هزینه سپرده گذاری سالانه نیستند

از جانب 1 ژانویه 2021 دارندگان سهام سپرده گذاری VEON آمریکا (“ADS”) که در Nasdaq معامله می کنند دیگر از هیچ نوع سود سهام نقدی یا هزینه خدمات سپرده گذاری برخوردار نخواهند شد. دارندگان ADS همچنان مشمول هزینه های معمول صدور و لغو می شوند.

توافق نامه ای برای فروش منعقد شد ارمنستان عملیات

بر 29 اکتبر 2020، VEON اعلام کرد که توافق نامه ای را برای فروش CJSC “VEON Armenia” ، شرکت فرعی VEON در ارمنستان، برای در نظر گرفتن تیم LLC 51 میلیون دلار. پیش بینی می شود که معامله به زودی بسته شود.

فروش فعالیت های ارمنستان ما مطابق با آرمان VEON برای ساده سازی ساختار گروه و افزایش تمرکز عملیاتی آن در بازارهای دارای فرصت های رشد طولانی مدت جذاب است. ارزش معامله برابر با EV / EBITDA برابر با 2.9 برابر بر اساس EBITDA گزارش شده در سال 2019 است.

مدل حکمرانی جدید تصویب شد

در 3Q20 ، در ارتباط با مدل عملیاتی جدید ما ، هیئت مدیره VEON (“هیئت مدیره VEON”) یک مدل جدید حکمرانی یا ماتریس اقتدار گروهی را تصویب کرد که طبق آن هیئت مدیره VEON و مدیر عامل های مشترک به هر عامل VEON تفویض کرده اند شرکت دارای اختیارات قابل توجهی برای فعالیت در مشاغل خود است. به طور خاص ، هر شرکت عامل در مورد فعالیت های تجاری خود پاسخگو است ، مشروط بر نظارت توسط هیئت مدیره شرکت عامل مربوطه و هیئت VEON. و همچنین آنها موظفند مطابق با چارچوب سیاست و کنترل گروه عمل کنند. مدل جدید حکمرانی ، سنگ بنای حکمرانی و تفویض اختیار در گروه را تشکیل می دهد.

که در اکتبر 2020، یوپ براکنهوف به سمت مدیر ارشد ممیزی داخلی و انطباق منصوب شده است. او به مدیر عامل شرکت گزارش می دهد و همچنین یک خط گزارش به رئیس کمیته حسابرسی و ریسک دارد.

یاروسلاو گلازونوف به عنوان مدیر علی البدل برای هیئت مدیره منصوب شد الكساندر پرتسوسكی

در 28 اکتبر ، VEON منصوب کرد یاروسلاو گلازونوف به هیئت مدیره شرکت به عنوان مدیر جایگزین برای الكساندر پرتسوسكی. آقای پرتسوسکی از آن زمان عضو هیئت VEON بوده است ژانویه 2018. آقای گلازونوف پیوست اسپنسر استوارت که در ژانویه 2014 و یک شریک مدیریت در اسپنسر استوارت بین المللی مستقر در است مسکو. قبل از پیوستن اسپنسر استوارت، او در Heidrick & Struggles در یک شریک بود مسکو. وی 20 سال در تجارت مشاوره جهانی رهبری فعالیت داشته و تمرکز خود را بر جانشینی مدیر عامل ، کارایی و عملکرد خود گذاشته است. وی به عنوان یک شریک در یکی از برترین شرکت های مشاور رهبری در سراسر جهان ، با هیئت مدیره های شرکت ها و موسسان شرکت ها در اروپا، هند و روسیه. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت از دانشگاه پلخانوف است. او قبلاً یک برنامه رهبری را در INSEAD در فونتنبلو به پایان رسانده بود ، فرانسه، و یک برنامه اجرایی در دانشگاه Singularity در سیلیکون ولی ، کالیفرنیا.

راهنمایی سال مالی 2020 حفظ شد

VEON راهنمایی مالی سال مالی 2020 را تأیید می کند و پیش بینی می کند کاهش سالانه ارز محلی تا یک رقمی ، کاهش درآمد گروه و درآمد EBITDA و Capex Intensity 22-24٪ باشد. راهنمای ما فرض می کند که برداشتن تدریجی اقدامات قفل در بازارهای عملیاتی VEON ادامه خواهد داشت ، و از بهبود مداوم عملیات در باقی مانده سال مالی پشتیبانی می کند. تغییر سالانه پیش بینی شده در این راهنما موارد استثنایی سال 2019 را شامل نمی شود. یعنی سایر درآمد عملیاتی 350 میلیون دلار مربوط به پرداخت فروشنده یکبار مصرف ثبت شده در 1Q19 و غرامت ویژه از 38 میلیون دلار دریافت شده در قزاقستان در 2Q19 ثبت شده است. مدیریت VEON پیش بینی نمی کند که سود مالی برای سال مالی 2020 پرداخت شود.

عملکرد گروهی

اگرچه فعالیت های VEON تحت تأثیر اقدامات قفل در طول 3Q20 تحت تأثیر قرار نگرفت ، اما برداشتن تدریجی محدودیت ها باعث می شود که فعالیت اقتصادی عادی تر و بهبود پی در پی عملکرد بازارهای عملیاتی ما فراهم شود. در نتیجه ، ما بهبودهای QoQ قوی در درآمد و EBITDA در 3Q20 را ثبت کردیم.

تمام کشورهای ما هنوز هم در سفر با محدودیت هایی روبرو هستند که بر درآمد رومینگ تأثیرگذار بوده و منجر به از دست دادن مشتریان مهاجر از پایگاه مشترکان ما ، به ویژه در روسیه. برعکس ، تقاضا برای خدمات داده ما همچنان قوی است و به ما این امکان را می دهد که با سرعت دو رقمی به رشد درآمد داده های خود ادامه دهیم.

در 3Q20 گزارش شده است درآمد کل سالانه 10.4٪ کاهش یافته است که عمدتا به دلیل چرخش ارزی است. از نظر واحد پول محلی ، درآمد کل سالانه 1.3 درصد کاهش یافته است. همه عملیات VEON روند YoY را در 3Q20 در مقایسه با پویایی YoY گزارش شده در 2Q20 بهبود بخشید زیرا قفل قفل سخت در همه مناطق جغرافیایی ما برداشته شد. روسیه ادامه گزارش کاهش درآمد در نتیجه سقوط 68٪ در سال رومینگ به دلیل محدودیت های سفر و همچنین کاهش سالیانه تعداد مشتری. با این حال ، سرمایه گذاری مجدد در شبکه ما در روسیه ادامه یافت و پیش بینی می کنیم که بهبود بیشتری در KPI عملیاتی از جمله معیارهای عملکرد شبکه و روند مشترکین در نیمه اول سال 2021 با رشد مثبت سالیانه در کل درآمد روسیه در این دوره وجود داشته باشد. پاکستان، اوکراین و قزاقستان رشد ارز محلی سالانه دو رقمی را در 3Q20 ثبت کرد. بنگلادش در 3Q20 و در حالی که به رشد مثبت سود سالانه در ارز محلی بازگشته است الجزایر درآمد در 3Q20 همچنان در حال کاهش است ، این شرکت در بازار چالش برانگیز بهتر از رقبای خود عمل می کند.

EBITDA سالانه 9٪ در 3Q20 کاهش یافته است ، به دلیل بادگیرهای ارزی. از نظر واحد پول محلی ، EBITDA سالانه 0.1٪ افزایش یافته است اوکراین و قزاقستان در حالی که رشد ارز محلی EBITDA YoY را دو رقمی ثبت کرده است پاکستان 3Q20 EBITDA شامل یک مورد مثبت است 52 میلیون دلار مربوط به معکوس کردن یک حکم است. در 3Q20 روسیه EBITDA با کاهش درآمد و هزینه های بالاتر شبکه به عنوان یک نتیجه تهاجمی عرضه شبکه 4G ، تحت تأثیر منفی قرار گرفت. الجزایر و بنگلادش به طور قابل توجهی پویایی ارز محلی YoY را در EBITDA در 3Q20 در مقایسه با 2Q20 بهبود بخشید. گروه EBITDA ، به استثنای مورد مثبت یکبار مصرف 52 میلیون دلار در بالا بحث شد ، 5.5٪ سالانه به ارز محلی کاهش یافت.

HQ و بخش حذف VEON عمدتا از هزینه های شرکت تشکیل شده است. به عنوان یک نتیجه از مدل عملیاتی جدید که با HQ کوچک و ناب اجرا شده است ، هزینه های این بخش به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

برای جدول با عملکرد کشور ، به صفحه 9 مراجعه کنید ، جایی که “سایر” شامل نتایج حاصل از قرقیزستان، گرجستان و ارمنستان.

اظهارنامه درآمد و هزینه های سرمایه

توجه داشته باشید: مقایسه های سال قبل برای هزینه های سرمایه ای تنظیم می شود تا تأثیر IFRS 16 دوره های قبلی را منعکس کند.

برای بحث در مورد بحث درباره عملکرد EBITDA لطفا به بخش “عملکرد گروه” مراجعه کنید.

استهلاک و استهلاک اتهامات سالانه بسیار پایدار بود. نقصان از 790 میلیون دلار در 3Q 2020 ، که از آن است 723 میلیون دلار حسن نیت در روسیه.

سرقفلی سالانه از نظر کاهش ارزش آزمایش می شود (در 1 اکتبر) یا هنگامی که شرایط نشان می دهد ارزش حمل ممکن است نقصان یابد. هنگام بررسی شاخص های کاهش ارزش در دوره های موقت ، شرکت ، از جمله سایر موارد ، رابطه بین سرمایه بازار و ارزش دفتری آن و همچنین متوسط ​​هزینه وزنی سرمایه و عملکرد مالی سه ماهه هر واحد تولید کننده پول را در نظر می گیرد. علاوه بر موارد فوق ، شرکت همچنین در هنگام بررسی شاخص های کاهش ارزش ، اثر COVID-19 را نیز در نظر گرفت (برای جزئیات بیشتر به یادداشت 1 در صورت های مالی 9 ماه 2020 مراجعه کنید). برای جزئیات بیشتر در مورد محاسبات و مفروضات استفاده شده برای آزمایش کاهش ارزش ، به صورتهای مالی تلفیقی سالانه گروه از سال و برای سال پایان مراجعه کنید 31 دسامبر 2019.

در سال های اخیر ، Beeline روسیه به دلیل فشارهای رقابتی در بازار ، که در درآمد و سودآوری تأثیر گذاشته است ، سهم مشترک و درآمد بازار خود را کاهش داده است. این عملکرد ضعیف بر ارزش منصفانه تجارت روسی ما تأثیر منفی گذاشته و با گذشت زمان فضای اصلی موجود نسبت به ارزش دفتری تجارت را از بین برده است. تأثیر یک RUB ضعیف تر روسیه ، همراه با قفل های مداوم COVID و محدودیت های مربوط به سفر ، تأثیر منفی بر هزینه های مصرف کننده داشته است ، که در طول سه ماهه ضعیف شده است. همراه با بهبودی کندتر از پیش بینی در ARPU Beeline ، که به نوبه خود بر درآمد پیش بینی شده آینده ما و همچنین سرمایه کم بازار گروه تأثیر گذاشته است ، تجدید نظر در برآوردهای قبلی ما ضروری ارزیابی شده است.

بر اساس این بازنگری ها ، VEON یک اختلال در ثبت کرد 723 میلیون دلار در برابر ارزش حمل سرقفلی در روسیه در سه ماهه سوم سال 2020. مدیریت بهبود بیشتر KPI عملیاتی از جمله معیارهای عملکرد شبکه و روند مشترکین را در نیمه اول سال 2021 با رشد مثبت سالانه درآمد کل روسیه در این دوره پیش بینی کرده است.

درآمد و هزینه های مالی سالانه به عنوان یک نتیجه از متوسط ​​هزینه کمتر بدهی کاهش یافته است. در پایان 3Q20 ، متوسط ​​هزینه بدهی 6.1٪ بود که در مقایسه با متوسط ​​هزینه بدهی در پایان 3Q19 ، 119bps کمتر است.

هزینه مالیات بر درآمد مطابق با تغییر سال به سال در سود خالص به استثنای خسارت های قابل کسر غیر مالیات ، 11٪ سالانه افزایش یافته است.

گروه ضبط کردند ضرر برای دوره 645 میلیون دلار، عمدتا به دلیل نقص غیر نقدی در بالا توضیح داده شده است. سود دوره قبل از نقصان نقدی غیر نقدی بود 145 میلیون دلار، افزایش سالیانه 20٪ ، عمدتا در نتیجه کاهش هزینه های بهره.

کیپکس عملیاتی بود 354 میلیون دلار در 3Q20 ، بالاتر از 324 میلیون دلار به دلیل تمرکز VEON روی برنامه سرمایه گذاری شبکه 4G خود ، در 3Q19 ضبط شده است. شدت شنل در دوازده ماه گذشته 21.8٪ بود.

موقعیت مالی و جریان نقدی

توجه: مقادیر خاص مقایسه ای برای مطابقت با ارائه دوره فعلی طبقه بندی مجدد شده است

کل دارایی ها و حقوق صاحبان سهام QoQ عمدتا به دلیل اختلالات توضیح داده شده در بالا کاهش یافته است.

بدهی ناخالص در 3Q20 در مقایسه با 2Q20 در نتیجه کاهش ارزش RUB در برابر دلار آمریکا و در نتیجه بازپرداخت خالص بدهی ، از جمله تمام مبالغ موجود در تسهیلات اعتباری گردان VEON کاهش یافته است. که در جولای 2020، VEON Holdings اعتبار موجود خود را تأمین کرد 30 میلیارد روبل (تقریباً 422 میلیون دلار) توافق نامه دو ساله وام با بانک VTB. در ماه سپتامبر ، VEON Holdings B.V. 10 میلیارد روبل (تقریباً 135 میلیون دلار) 6.50٪ یادداشت های ارشد ناامن با توجه به برنامه GMTN آن به دلیل 2025. VEON از عواید اسکناس و همچنین نقدینگی موجود برای بازپرداخت بدهی استفاده کرد.

بدهی خالص (به استثنای بدهی های اجاره) QoQ را در 3Q20 به کاهش داد 5،901 میلیون دلار به دلیل حرکات ارزی و بهبود عملکردها و EBITDA ، اقدامات سختگیرانه قفل در بازارهای ما کاهش یافت. در نتیجه ، بدهی خالص (به استثنای بدهی های اجاره) به LTM EBITDA نسبت 1.9 برابر در 3Q20 بود.

خالص وجه حاصل از فعالیتهای عملیاتی در 3Q20 نسبت به سال قبل به طور كامل پایدار بود ، زیرا چرخش منفی در EBITDA با حرکات مثبت سرمایه در گردش جبران شد.

خالص جریان نقدی که در فعالیت های سرمایه گذاری استفاده می شود بود 386 میلیون دلار در 3Q20 نتیجه سرمایه گذاری گروه در شبکه های پرسرعت داده است. خالص جریان نقدی مورد استفاده در فعالیت های سرمایه گذاری در سه ماهه سوم سال 2019 تحت تأثیر انتشار سپرده تسویه حساب GTH MTO قرار گرفت 668 میلیون دلار، با پرداخت 50٪ از هزینه تجدید مجوز مورد مناقشه در پاکستان (تقریباً 225 میلیون دلار) به عنوان امنیت (تحت اعتراض) به منظور تجدید نظرخواهی در دادگاه عالی اسلام آباد در مورد تصمیم اساسی PTA در مورد تمدید مجوز.

خالص وجه نقد مورد استفاده در فعالیت های تأمین مالی بود 613 میلیون دلار در 3Q20 ، در درجه اول در نتیجه حرکت در بدهی ناخالص همانطور که در بالا توضیح داده شد.

عملکرد کشور

  • روسیه
  • پاکستان
  • اوکراین
  • قزاقستان
  • ازبکستان، الجزایر و بنگلادش

چهره های کلیدی کشورها

روسیه

تمرکز اصلی تیم Beeline روسیه همچنان سرمایه گذاری در تجربه مشتری از جمله خدمات دیجیتال و در عین حال تثبیت عملکرد عملیاتی کسب و کار است زیرا ما انتظار داریم که بهبود بیشتری در KPI عملیاتی از جمله معیارهای عملکرد شبکه و روند مشترکین در نیمه اول سال 2021 با رشد مثبت سالانه در درآمد کل روسیه در طول دوره

درآمد کل سالانه 7٪ کاهش یافته است ، که در مقایسه با سه ماهه قبل اندکی بهبود یافته است (کاهش 10٪ سالانه در 2Q20) ، اساساً در نتیجه افزایش فروش گوشی ها پس از بازگشایی بیشتر فروشگاه ها. درآمد خدمات تلفن همراه با کاهش 10 درصدی سالانه که نشان دهنده کاهش 68 درصدی سالیانه درآمد رومینگ (که 4.0٪ از درآمد خدمات در 3Q19 بود) به دلیل محدودیت های سفر و کاهش درآمد محتوا به میزان 21٪ در سالی که Beeline در حال اقدام برای از بین بردن است خدمات درخواست نشده از ارائه دهندگان محتوا به مشتریان خود ، که اثبات کرده است تأثیر مثبتی در امتیاز Net Promoter دارد. این کارها با عملکرد مثبت سالانه در درآمد خدمات خط ثابت که 9 درصد رشد در سالی داشت ، با ادامه دادن مشتری به استفاده از داده های خط ثابت در خانه ، تا حدی جبران شد.

مشتریان تجاری همچنان تمرکز قوی داشتند ، با درآمد B2B در حالی که Beeline به پیشنهادات و راه حل های جدید دیجیتال خود ادامه می دهد ، سالانه 4.8 درصد افزایش می یابد. با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از مشتریان B2B هنوز از خانه کار می کنند ، محصول BeeFree Beeline ، که راه حل های IT ، ارتباطات و منابع انسانی مبتنی بر مفهوم Workplace-as-a Service را ارائه می دهد ، همچنان محبوبیت خود را حفظ کرد. علاوه بر این ، درآمد Big Data (از جمله هوش مصنوعی) سالانه 103.7٪ رشد کرد که عمدتاً ناشی از گسترش خدمات تحلیلی جغرافیایی و ویدئویی است. در ماه سپتامبر ، Beeline اپراتور مخابراتی WestCall را خریداری کرد که با نمونه کارهایی از راه حل های FTTB ، IP و Cloud در مسکو فعالیت می کند و تقریباً به 10 هزار شریک خدمت می کند.

تعداد کل مشتریان تلفن همراه Beeline با توجه به کیفیت شبکه قبلی و مسائل مربوط به خدمات که بر درک مشتری تأثیر می گذارد ، در 3Q20 با 9٪ سالی کاهش یافته است. با این حال ، Beeline موفق شد تعداد مشتریانی را که در سه ماهه گذشته در برابر 2Q20 به طور کامل مسطح است ، ثابت کند. Beeline روسیه با موفقیت پایگاه کاربر 4G خود را افزایش می دهد ، که در Q3 10٪ افزایش یافته است ، و پس از قفل شدید در سه ماهه گذشته ، به بازگشت به شبکه های داده پرسرعت تلفن همراه کمک کرده است.

کاربران فعال ماهانه تلویزیون Beeline در 3Q20 به 2.5 میلیون نفر (41٪ سالانه) افزایش یافت. در 3Q20 Beeline پیشنهاد محتوای جدید و همچنین پیشنهادهای مشتری را هدف قرار داد.

Beeline توزیع خود را از طریق کانال های آنلاین با تمرکز بر محصولات خود ثبت نام متمرکز می کند. کاربران فعال ماهیانه خودمراقبتی ماهانه 33٪ افزایش یافته اند که این نشان دهنده تلاش Beeline برای حرکت به مدل توزیع جدید با کاربرد مفهوم فروشگاه الکترونیکی است. در راستای برنامه های افزایش کارایی خرده فروشی و تأکید بیشتر بر توزیع خرده فروشی آنلاین ، Beeline در طول دوازده ماه گذشته در مجموع 637 فروشگاه را تعطیل کرده است. Beeline هیچ برنامه فوری برای بستن فروشگاه های خرده فروشی بیشتر ندارد ، اگرچه این شرکت انتظار دارد روند رو به رشد فروش آنلاین باشد و به طور بالقوه می تواند بر بازار کلی تأثیر مثبت بگذارد تا بتواند ردپای توزیع متعادل تر و مقرون به صرفه با نقاط خرده فروشی کمتر در آینده ایجاد کند.

EBITDA سالانه 18٪ کاهش یافته است ، که عمدتاً ناشی از درآمد کمتر و همچنین هزینه های ساختاری بالاتر در ارتباط با افزایش سرمایه گذاری شبکه و هزینه های اتصال بالاتر به دلیل افزایش نسبت ترافیک خارج از شبکه است. علاوه بر این ، در 3Q19 ، Beeline برخی از مقررات را که تأثیر منفی بر مقایسه سالانه داشت ، معکوس کرد.

کیپکس به استثنای مجوزها در 3Q20 سالانه 37.2٪ افزایش یافته است. شدت Capex 28٪ بود ، که نشان دهنده ادامه سطح بالای سرمایه گذاری شبکه در طول 3Q20 است. Beeline تعداد ایستگاه های پایه 4G را در سالی 23٪ افزایش داد 30 سپتامبر 2020. توجه ویژه جداگانه ای به ویژه در شهرهای بزرگ حفظ شد مسکو و سنت پترزبورگ، برای اطمینان از زیرساخت های با کیفیت بالا که آماده ادغام فن آوری های جدید است. که در مسکو، سرعت داده ها در شبکه 4G 18 درصد بهبود یافته است ، در کنار راه اندازی تجهیزات آماده 5G و راه اندازی 4G در مسکو مترو. پوشش جمعیت 4G در سراسر کشور به 87٪ افزایش یافت (در مقابل 84٪ در 3Q19) زیرا Beeline متعهد به سرمایه گذاری های مداوم در زمینه بهبود شبکه بود تا بتواند بدون در نظر گرفتن موقعیت مکانی ، خدمات بالایی را به مشتریان ارائه دهد.

اوکراین

Kyivstar همچنان رشد دو رقمی در درآمد و EBITDA را نشان می دهد که با تمرکز مداوم بر اتصال 4G و راه حل های دیجیتال سازی برای مشتریان خود ادامه دارد. در حالی که چشم انداز میان مدت همچنان دلگرم کننده است ، اما با توجه به عدم قطعیت بیشتر محدودیت های COVID-19 با قرنطینه تطبیقی ​​تا پایان سال 2020 ، احتیاط نسبت به آن کوتاه مدت وجود دارد.

درآمد کل برای Kyivstar به رشد دو رقمی بازگشت ، رشد 12 درصدی سالیانه در 3Q20 ، که عمدتا در نتیجه گسترش ARPU در پشت تصویب قوی 4G بود ، که پس از کاهش قفل شدن و بازگشت کاربران به داده های تلفن همراه سرعت بیشتری گرفت. درآمد خدمات تلفن همراه 11٪ سالانه افزایش یافته است ، که توسط فعالیت های بازاریابی و رشد شدید مصرف داده پشتیبانی می شود ، و در نتیجه رشد درآمد داده های تلفن همراه 23٪ سالانه است. در 3Q20 ، در حالیکه مشتریان همچنان از داده های خط ثابت در خانه استفاده می کردند ، درآمد خدمات خط ثابت 20٪ رشد داشت ، در حالی که Kyivstar برای رفع این تقاضای رو به رشد روی FTTB تمرکز کرد.

درآمد از بخش B2B در حالی که این شرکت راه حل های دیجیتالی جدیدی را برای مشتریان تجاری خود ارائه می دهد ، در 3Q20 3٪ افزایش یافته است. Kyivstar اکنون Microsoft Azure Stack ، یکی از محبوب ترین سرویس های ابری برای تجارت را ارائه می دهد که امکان انتقال محاسبات تقریباً با هر پیچیدگی را به امکانات از راه دور فراهم می کند. برای شرکت های متوسط ​​، کوچک و تازه کار Kyivstar اعلام کرد رابط برنامه نویسی اپلیکیشن باز (Open API) ، یک پلت فرم منحصر به فرد در بازار ، کاملاً داخلی توسعه یافته است. Kyivstar با ارائه Open API می تواند داده ها ، تجزیه و تحلیل ها ، قابلیت های امتیازدهی و خدمات را در یک محیط کاربر پسند به توسعه دهندگان ارائه دهد.

تعداد کل مشتریان تلفن همراه Kyivstar هنگامی که اقدامات سختگیرانه قفل منجر به تعطیلی جزئی فروشگاه های Kyivstar شد ، به دلیل کمبود ناخالص داخلی طی 2Q20 ، کاهش سالیانه نشان داد. در 3Q20 ، Kyivstar رشد 2٪ در مقایسه با 2Q20 را نشان داد ، که با رشد قوی در بخش 4G با 21٪ QoQ کاربران پشتیبانی می شود. در نتیجه ، نفوذ داده ها همچنان افزایش می یابد ، با نفوذ پایگاه کاربر 4G 36٪ ، و کل کاربران 4G با 9.4 میلیون در 3Q20 ، که نشان دهنده افزایش قابل توجه سالیانه 50٪ است. رشد کاربران 4G و افزایش مرتبط با استفاده از داده ها باعث افزایش 15٪ ARPU در سالیان سال شد.

قفل شدن اخیر سرعت گرفته است پذیرش دیجیتال. در 3Q20 ، تعداد کاربران مراقبت از خود MyKyivstar 2.3 میلیون نفر بود که 52٪ رشد نشان می دهد در حالی که برای سرویس تلویزیون Kyivstar 250،000 کاربر ثبت شده است ، که نشان دهنده افزایش 37٪ در سال گذشته است.

EBITDA سالانه 17٪ افزایش یافته و منجر به حاشیه EBITDA 68٪ می شود. این رشد قوی در EBITDA با عملکرد خوب درآمد در سه ماهه و همچنین هزینه های تجاری پایین تر پشتیبانی می شود ، که تا حدی توسط اپکس ساختاری بالاتر جبران می شود.

در حالی که کیپکس به استثنای مجوزها 14٪ سالانه کاهش یافته است ، کیپکس به استثنای مجوزها در 9 ماه YTD حدود 23٪ سالانه با شدت Capex 24٪ در 3Q20 افزایش یافته است. تمرکز استراتژیک Kyivstar شامل 4G بیشتر در طول سه ماهه ، پوشش جمعیت 4G 84٪ است. Kyivstar و Vodafone با اشتراک شبکه تلفن همراه 4G در مناطق روستایی و بزرگراه ها ادامه می دهند.

پاکستان

جاز یک چهارم قوی ارائه داد ، و گزارش داد که رشد قابل توجهی در درآمد در میان علائم تشویق کننده بهبود پس از قفل 2Q’20 وجود دارد. که در پاکستان، که ما فکر می کنیم یکی از جذاب ترین بازارهای سهام ما است ، جاز به تمرکز استراتژیک خود در گسترش خدمات دیجیتال خود برای رشد بیشتر ادامه داد.

درآمد کل رشد 12٪ در سال حاوی معکوس هزینه مدیریت است که در 3Q19 مربوط به تغییرات رژیم مالیاتی “سفارش موتور” ثبت شده است (توضیحات دقیق را در بخش “موارد غیر تکراری که بر مقایسه سالانه تأثیر می گذارند” در صفحه 4 مراجعه کنید). با تنظیم این موارد ، درآمد سالیانه 7٪ رشد کرد. این افزایش با سه ماهه قدرتمند دیگری برای درآمد داده تلفن همراه پایه گذاری شد که رشد 25 درصدی در سال داشت. گسترش در پایگاه کاربران 4G ما منجر به این رشد شد ، در طول سه ماهه 3 میلیون کاربر جدید افزایش یافت زیرا کاهش محدودیت های قفل شدن باعث رشد شدید فروش سیم کارت 4G شد که 37٪ رشد داشت (در مقایسه با 2Q20). میزان نفوذ 4G جاز طی سه ماهه گذشته به 35٪ رسیده است ، که از 30٪ نفوذ ثبت شده در 2Q20 و افزایش 70٪ در کاربران 4G در مقابل 3Q19 شتاب قابل توجهی دارد.

کاربران اضافی تقریباً 9 درصد در جاز مشارکت داشتند تعداد کل مشتری در طی این سه ماهه به 64 میلیون نفر و همچنین افزایش دلگرم کننده ARPU از 3٪ سالانه. این روند نشان دهنده استراتژی تجاری جاز در تمرکز بر کیفیت بالاتر فروش به منظور بهبود بیشتر ترکیب مشتری از پایگاه مشترک خود ، استفاده از کیفیت شبکه و نفوذ بسته نرم افزاری بالاتر برای هدایت این امر است.

پیشرو ما خدمات مالی دیجیتال تجارت در پاکستان، JazzCash ، یک چهارم قدرتمند دیگر را تجربه کرد. تأثیر بانک دولتی از مال پاکستان حذف موقت کارمزد در نقل و انتقالات بر کل درآمد JazzCash تأثیرگذار بود که 8.7٪ در سال گذشته کاهش یافت ، اما از نظر عملیاتی تجارت از جنبش جدی برخوردار بود. پایگاه کاربران JazzCash با رشد دو رقمی روبرو شد و از سه ماهه گذشته با 9.7 میلیون کاربر فعال ماهانه (56٪ رشد سالانه) و 23 میلیون کیف پول ثبت شده (+ 46٪ سالانه) رشد کرد و در آستانه عبور از 10 میلیون کاربر فعال ماهانه است. اوایل-4Q20.

برنامه خودمراقبتی جاز ، دنیای جاز، همچنان از سطح بالایی از پذیرش مشتری برخوردار شد. تعداد کاربران فعال ماهانه آن با 158٪ رشد سالانه ، به 6.6 میلیون نفر رسیده است و موقعیت خود را به عنوان بزرگترین برنامه مخابراتی در این کشور تقویت می کند. پاکستان. خدمات محتوای ما همچنین با رشد ماهانه کاربران فعال Jazz TV به بیش از 1 میلیون نفر ، رشد 85 درصدی سالانه ، از رشد بیشتری برخوردار است.

EBITDA سالانه 41٪ افزایش یافته است ، عمدتا به دلیل تغییر پیش بینی دوره قبلی در 3Q20 از PKR 8.6 میلیارد. به استثنای این ، رشد EBITDA سالانه 2.4٪ بود که با رشد درآمد (از جمله تغییر هزینه مدیریت که در بالا ذکر شد) پشتیبانی می شود. علاوه بر این ، مانند دوره های قبلی ، در 3Q20 EBITDA تحت طبقه بندی مجدد استهلاک مجوز Ex-Warid از زیر EBITDA به هزینه های خدمات قرار گرفت (PKR 0.7 میلیارد) در رابطه با پرداختی که در قالب امنیت (تحت اعتراض) طبق گزینه های داده شده در دستور تمدید مجوز PTA انجام شده است.

کیپکس به استثنای مجوزها بود PKR 3.7 میلیارد در 3Q20 ، معادل شدت capex 20.1٪ در مقابل 14.1٪ در 3Q19. در این میان ، سرمایه گذاری شبکه 4G همچنان به عنوان تمرکز اصلی ادامه داشت ، که پوشش جمعیت آن در طی سه ماهه به 56 درصد رسید ، در حالی که در 3Q19 49 درصد.

تمدید پروانه سابق وارید به دلیل بود مه 2019. طبق دستورالعمل های دادگاه عالی اسلام آباد ، اداره مخابرات پاکستان (“PTA”) تصمیم تجدید مجوز را در مورد 22 جولای 2019 نیاز به پرداخت 39.5 میلیون دلار در هر مگاهرتز برای طیف 900 مگاهرتز و 29.5 میلیون دلار در هر مگاهرتز برای طیف 1800 مگاهرتز ، معادل تقریباً یک قیمت کل 450 میلیون دلار (بدون احتساب مالیات پیش پرداخت 10٪). بر 17 آگوست 2019، جاز درخواست PTA را به دادگاه عالی اسلام آباد اعتراض كرد. بر 21 آگوست 2019، دادگاه عالی اسلام آباد با توجه به گزینه های داده شده در دستور PTA ، دستور PTA را تا زمان نتیجه درخواست تجدیدنظر و به شرط پرداخت جاز در قالب امنیت (تحت اعتراض) به حالت تعلیق درآورد. که در سپتامبر 2019، جاز تقریباً سپرده گذاری کرد 225 میلیون دلار به منظور تجدیدنظر در دادگاه عالی اسلام آباد در مورد تصمیم اساسی PTA در مورد تمدید مجوز. هیچ ضوابط و ضوابط خاصی به ودیعه وصل نشده است. بر 18 مه 2020، جاز پرداخت بیشتر از 57.5 میلیون دلار (تحت اعتراض) به عنوان امنیت. دادگاه استدلال ها را در مورد 21 اکتبر 2020 و موضوع برای رسیدگی بیشتر به موکول شده است 29 اکتبر 2020.

کازاخستان

Beeline قزاقستان همچنان یکی از سریعترین بازارهای رشد در سبد سهام VEON است که مورد تقاضای زیاد برای خدمات داده است. Beeline به منظور به حداقل رساندن چرخش چرخشی و هدایت خریدهای مشتری در میان کاربران با ارزش بالا ، در طول سه ماهه گذشته بر مدیریت ارزش پایه مشتری تمرکز کرد. تکمیل این موضوع تمرکز مداوم بر ارائه طیف فزاینده ای از خدمات دیجیتالی از طریق شبکه 4G در حال گسترش Beeline بود.

درآمد گزارش شده رشد 14.4٪ در سال گذشته ، که با رشد درآمد خدمات تلفن همراه 9.0٪ همراه است. درآمد داده ها سالانه 35.3٪ رشد کرد که همچنان باعث افزایش درآمد کل شد ، زیرا Beeline رشد پایه کاربران 4G خود را افزایش داد (21٪ + سالانه) ، که برای اولین بار در طول سه ماهه به 50٪ از کل مشتری خود رسید. این ، به نوبه خود ، از طریق گسترش بیشتر شبکه 4G Beeline که اکنون به 75٪ از جمعیت کشور می رسد ، تسهیل شد.

تقاضا برای Beeline خدمات دیجیتال در طول 3Q20 قوی باقی ماند. تلویزیون Beeline ماهانه شاهد فعالیت کاربر ماهانه خود (MAU) دو برابر بوده و برنامه مراقبت از خود MyBeeline 94٪ افزایش در MAUs سالانه. اپراتور اختصاصی دیجیتال Beeline و ارائه دهنده خدمات OTT تلفن همراه ‘Izi’ نیز شاهد رشد بیشتر مشتری خود بوده و همچنان در مسیر دو برابر شدن این میزان از سطح فعلی به 50،000 کاربر در پایان 4Q20 است. در جای دیگر ، Beeline به ارتباط نمایندگان جدید با سیستم عامل خدمات مالی تلفن همراه این شرکت ادامه می دهد. در نتیجه ، کاربران کیف پول در 3Q20 رشد 59 درصدی را نشان می دهند.

با وجود رشد شدید در مشتریان 4G Beeline ، کل مشتریان در طی سه ماهه 5٪ سالانه کاهش یافت: روندی که همچنان نشان دهنده تأثیر ثبت IMEI بر پایه کاربر این صنعت پس از معرفی رسمی آن در نوامبر 2019. در این بین ، IMEI تأثیر مثبتی بر ریزش مشتری داشت که از 54٪ در 3Q19 به 28٪ در 3Q20 کاهش یافت ، در کنار ابتکارات تجاری گسترده تر Beeline برای تقویت پیشنهاد مشتری و موقعیت پیشرو در بازار. انتظار می رود طولانی تر ، نیاز به ثبت نام IMEI با بهبود کیفیت پایگاه مشتری این شرکت با حذف کاربران چند سیم کارته و مشتریان ARPU صفر ، به سود Beeline باشد.

درآمد خدمات خط ثابت در طول سه ماهه همچنان قوی باقی مانده و رشد 37.6 درصدی را نشان می دهد و با افزایش بیشتر در مشتری ثابت باند پهن 15.2 درصدی سالانه ، حمایت می شود. محبوبیت روزافزون محصولات همگرا ما به این موفقیت کمک کرد ، مشتریانی که 46،000 نفر رشد داشتند (+ 111٪ سالیانه) و تقریباً 19٪ از مشتریان خط ثابت ما هم اکنون از محصولات همگرا استفاده می کنند.

EBITDA سالانه 17.3٪ افزایش یافت و 1.3p.p رانندگی کرد گسترش در حاشیه EBITDA به 52.9٪ ، در نتیجه عملکرد قوی درآمد.

کیپکس به استثنای مجوزها بود 7.2 میلیارد KZT و شدت کیپکس 24.4٪ بود. در 3Q20 سرمایه گذاری ها عمدتاً بر گسترش شبکه 4G Beeline متمرکز بودند تا بتوانند رشد مداوم تقاضای داده پرسرعت را توصیف کنند که مشخصه این بازار رشد است. افزایش YoY در Capex به استثنای مجوزها با Capex کم در 3Q19 توضیح داده می شود ، زیرا مرحله بعد با فسخ توافق نامه اشتراک شبکه با Kcell و دیگر عوامل مرتبط به IFRS16.

ازبکستان

اگرچه محدودیت های شدید قفل شدن مربوط به بیماری همه گیر COVID-19 در ازبکستان کاهش یافت ، اما اوضاع همچنان بر تجارت تأثیر داشت و فشار قیمت همچنان ادامه داشت. در نتیجه ، میزان مشتری و درآمد شما به ترتیب 18.5٪ و سالانه 17.1٪ کاهش داشته است. 3Q20 EBITDA با تأمین منفی 155 میلیارد UZS تحت تأثیر منفی قرار گرفت.

پیشرفت های بیشتر در شبکه های داده پرسرعت ما همچنان در اولویت Beeline ازبکستان قرار خواهد گرفت که ما به جلو حرکت می کنیم و افزایش نفوذ داده های تلفن همراه همچنان عامل اصلی رشد بلند مدت برای ما در بازار ازبکستان است.

الجزایر

در الجزایر ، در یک بازار رو به افول کلی ، رقابت همچنان تهاجمی است. با توجه به این زمینه ، Djezzy با حفظ و تقویت سهم خود در بخش بازار انبوه ، رویکرد تقسیم شده خود را به سمت بالا بردن ارزش بازار درآمد خود ادامه داد. جزی از طریق یک پیشنهاد ارزش دیجیتال محور ، خود را به سمت جمعیتی جوان تر تغییر مکان داد. کاهش 5.7 درصدی سالانه 3Q20 با دو عامل توضیح داده می شود: کاهش 29 درصدی نرخ MT Djezzy (از 0.95 DZD در دقیقه به 0.67) که توسط سازمان تنظیم مقررات ارتباطات الجزایر در نوامبر 2019 اجرا شد ، زیرا دوباره عدم تقارن را ایجاد کردند ، بیشترین تأثیر؛ و همچنین کاهش کلی اقتصادی ، به دلیل همه گیری.

بنگلادش

Banglalink در طی سه ماهه با بهبود در درآمد و EBITDA حرکت عملیاتی خوبی را حفظ کرد و در نتیجه عملکرد سالیانه مثبت در 3Q20 نسبت به کاهش سالیانه که در 2Q20 گزارش شد ، عملکرد مثبت داشت. شبکه 4G پیشرفته از رشد سالانه 20.2 درصدی درآمد اطلاعات پشتیبانی می کند. بنگلینک به طور فعالانه به استفاده از کانال های دیجیتالی برای تسهیل شارژ اضافی ، مدیریت حساب و استفاده از خدمات اضافی ادامه داد. در نتیجه ، پایگاه کاربری برنامه خودمراقبتی Banglalink در طول 3Q20 در مقایسه با 2Q20 33.4٪ افزایش یافت در حالی که برنامه پخش ویدیوی Banglalink “Toffee” در عرض 9 ماه 1.5 میلیون مشتری به دست آورد.

سازمان مالیاتی بنگلادش تغییرات زیادی را در رژیم مالیات محلی در ژوئن سال 2020 اعمال کرد. اینها شامل حقوق اضافی در استفاده از تلفن همراه است که از 10٪ به 15٪ افزایش یافته است. افزایش سپرده مورد نیاز برای طرح درخواست تجدید نظر در مراجع خاص از 10٪ به 20٪ مالیات مورد اختلاف. و تخفیف مالیات بر ارزش افزوده در تجهیزات و لوازم جانبی مخابرات.

اطلاعات تماس کنفرانس

بر 29 اکتبر 2020، VEON میزبان یک کنفرانس تلفنی توسط مدیریت ارشد در ساعت 14:00 CET (ساعت 13:00 به وقت گرینویچ) ، که از طریق شماره های زیر شماره گیری می شود. تماس و نمایش اسلاید را می توان در http://www.veon.com مشاهده کرد.

14:00 تماس تلفنی کنفرانس سرمایه گذار و تحلیل گر CET

شماره شماره گیری ایالات متحده:

+1 646 787 12 26

شناسه تأیید: 8495915

شماره شماره گیری انگلیس و بین الملل:

+44 (0) 203 0095709

شناسه تأیید: 8495915


پخش مجدد تماس کنفرانسی و پخش اسلایدی به مدت 12 ماه پس از پایان رویداد با همان پیوند پخش زنده وب در دسترس خواهد بود.

ارائه اسلاید از وب سایت VEON نیز برای بارگیری در دسترس خواهد بود.

اطلاعات تماس

روابط سرمایه گذار

نیک کرشاو

[email protected]


سلب مسئولیت

این بیانیه مطبوعاتی حاوی “اظهارات آینده نگرانه” است ، زیرا این عبارت در بخش 27A قانون اوراق بهادار ایالات متحده از 1933 ، با اصلاحیه ، و بخش 21E قانون مبادله اوراق بهادار ایالات متحده از 1934 ، به عنوان اصلاح شده تعریف شده است. این عبارات آینده نگر را می توان با کلماتی مانند “ممکن” ، “ممکن” ، “اراده” ، “می تواند” ، “می تواند” ، “باید” ، “انتظار” ، “برنامه” ، “پیش بینی” ، “قصد” مشخص کرد ، “” جستجو “،” ایمان “،” تخمین “،” پیش بینی “،” بالقوه “،” ادامه “،” تدبر “،” ممکن “و کلمات مشابه دیگر. اظهارات رو به جلو شامل گزاره هایی است ، از جمله موارد دیگر ، برنامه های VEON برای اجرای اولویت های استراتژیک خود ، از جمله مدل عملیاتی و برنامه های توسعه ، از جمله دیگر. عملکرد و راهنمایی پیش بینی شده برای سال 2020 ، از جمله توانایی VEON برای جریان نقدی کافی ؛ ارزیابی VEON از تأثیر همه گیر COVID-19 در عملیات فعلی و آینده و وضعیت مالی آن ؛ تحولات و روندهای آینده بازار ؛ توسعه عملیاتی و شبکه و سرمایه گذاری شبکه ، از جمله انتظارات در مورد گسترش و مزایای شبکه های 3G / 4G / LTE ، در صورت لزوم ؛ جذب و تمدید طیف ؛ تأثیر کسب طیف اضافی بر تجربه مشتری ؛ توانایی VEON در تحقق کسب و فروش هر یک از مشاغل و دارایی های خود و انجام معاملات استراتژیک خود در بازه های زمانی پیش بینی شده یا به طور کلی. توانایی VEON در تحقق پیشرفت های مالی ، از جمله کاهش انتظار می رود نسبت اهرم خالص پیش درآمد پس از اتمام موفقیت آمیز برخی از دارایی ها و خریدها ؛ سود سهام ما و توانایی VEON در تحقق اهداف و ابتکارات تجاری خود در کشورهای مختلف عملیاتی. بیانیه های آینده نگر در این بیانیه مطبوعاتی بر اساس بهترین ارزیابی مدیریت از موقعیت استراتژیک و مالی VEON و شرایط آینده بازار ، روندها و سایر تحولات بالقوه است. این بحث ها شامل خطرات و عدم اطمینان است. نتیجه واقعی ممکن است به طور عمده با این اظهارات تفاوت داشته باشد ، زیرا در نتیجه تحولات بیشتر پیش بینی نشده مربوط به بیماری همه گیر COVID-19 ، مانند تأثیر در هزینه های مصرف کننده ، که تأثیر منفی بر عملکرد و شرایط مالی VEON دارد. تقاضا و پذیرش محصولات و خدمات VEON در بازار ؛ برنامه های ما در مورد پرداخت سود سهام و سیاست های ما ، و همچنین توانایی ما برای دریافت سود سهام ، توزیع ، وام ، انتقال یا سایر پرداخت ها یا ضمانت ها از شرکت های تابعه ما. ادامه نوسانات در اقتصاد در بازارهای VEON ؛ از جمله تحولات اقتصاد کلان نامطلوب ناشی از نوسانات اخیر در قیمت نفت در پی COVID-19 ؛ تحولات پیش بینی نشده از رقابت؛ مقررات دولتی صنایع ارتباط از راه دور ؛ عدم اطمینان عمومی سیاسی در بازارهای VEON ؛ تحقیقات دولتی یا سایر اقدامات نظارتی. دعوا یا اختلاف با اشخاص ثالث یا سایر تحولات منفی در مورد این طرفین. تأثیر کنترل ها و قوانین صادرات بر تجارت و سرمایه گذاری ها بر توانایی تأمین کنندگان مهم شخص ثالث ما در تهیه کالا ، نرم افزار یا فناوری لازم برای خدماتی که به مشتریان خود ارائه می دهیم خطرات مرتبط با حفاظت از داده ها یا امنیت سایبری ، سایر خطرات خارج از کنترل طرفین یا عدم تحقق انتظارات در مورد اولویت های مختلف استراتژیک ، اثر نوسانات ارز خارجی ، افزایش رقابت در بازارهایی که VEON در آن فعالیت می کند و تأثیر مالیات های مصرف کننده بر فعالیتهای خرید مصرف کنندگان خدمات VEON. برخی فاکتورهای دیگر که می توانند نتایج واقعی را از آنچه در هر بیانیه آینده نگر مورد بحث قرار می گیرد متفاوت کنند ، شامل عوامل خطر توصیف شده در گزارش سالانه VEON در فرم 20-F برای سال پایان است 31 دسامبر 2019 ثبت شده در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (“SEC”) و سایر پرونده های عمومی که توسط VEON به SEC ارائه شده است. سایر عوامل ناشناخته یا غیر قابل پیش بینی نیز می توانند به نتایج آینده ما آسیب برسانند. عوامل خطر و عدم اطمینان جدید هر از چندگاهی پدیدار می شوند و پیش بینی همه عوامل خطر و عدم قطعیت برای مدیریت ما امکان پذیر نیست و همچنین نمی توانیم تأثیر همه عوامل را در تجارت خود یا میزان تأثیر هر عامل یا ترکیبی از عوامل ارزیابی کنیم. ، ممکن است باعث شود نتایج واقعی با نتایج موجود در هر بیانیه آینده نگر تفاوت اساسی داشته باشد. به هیچ عنوان گنجاندن چنین اظهارنظرهای آینده نگرانه در این بیانیه مطبوعاتی به منزله ارائه یا ضمانت توسط ما یا هر شخص دیگر در رابطه با دستیابی به نتایج مندرج در چنین اظهاراتی تلقی نمی شود یا مفروضات اساسی استفاده شده در واقع مورد باشد بنابراین ، شما احتیاط می کنید که به این اظهارات آینده نگر اعتماد بیجا نکنید. اظهارات آینده نگر فقط از تاریخ این مقاله صحبت می کنند. ما نمی توانیم به شما اطمینان دهیم که نتایج یا رویدادهای پیش بینی شده حاصل خواهد شد. به استثنای میزان مورد نیاز قانون ، ما از هرگونه تعهد به روزرسانی یا اصلاح هر یک از این اظهارات آینده نگر ، خواه در نتیجه اطلاعات جدید ، وقایع آینده یا غیر آن ، پس از تاریخی که اظهارات گفته می شود ، یا انعکاس را رد می کنیم. وقوع حوادث پیش بینی نشده علاوه بر این ، عناصر این بیانیه مطبوعاتی حاوی “اطلاعات داخلی” است که تحت مقررات سوuseاستفاده از بازار (EU) شماره 596/2014 تعریف شده است. تمام اقدامات غیر IFRS در این بیانیه مطبوعاتی افشا شده است (از جمله ، بدون محدودیت ، EBITDA ، حاشیه EBITDA ، EBT ، بدهی خالص ، جریان نقدی بدون حقوق صاحبان سهام پس از مجوزها (به استثنای اجاره های سرمایه دار) ، رشد ارز محلی ، هزینه های سرمایه به استثنای مجوزها و LTM (دوازده ماه گذشته) capex به استثنای مجوزها / درآمد) با اقدامات IFRS مقایسه شده در پیوست سازگار است C به این انتشار درآمد. علاوه بر این ، ما اطلاعات خاصی را به صورت آینده نگر ارائه می دهیم. ما نمی توانیم بدون تلاش بی دلیل ، سازگاری کاملی با IFRS ارائه دهیم ، زیرا به دلیل تنوع بالقوه بالا ، پیچیدگی و دید کم نسبت به مواردی که از اندازه گیری استاندارد IFRS در دوره آینده مربوطه خارج می شوند ، از جمله ، اما محدود نیست به ، استهلاک و استهلاک ، ضرر کاهش ارزش ، ضرر در تصرف دارایی های غیرجاری ، درآمد و هزینه های مالی ، ضرر و زیان ارز خارجی ، هزینه مالیات بر درآمد و هزینه های تحول عملکرد ، پول نقد و معادل آن ، بلند مدت و کوتاه مدت سپرده ها ، بهره های مربوط به بدهی های مالی ، سایر تنظیمات غیرقابل پرداخت بدهی های مالی ، مشتقات و سایر بدهی های مالی.

درباره ون

VEON یک ارائه دهنده جهانی ارتباطات و خدمات دیجیتال در فهرست NASDAQ و Euronext آمستردام است که دفتر مرکزی آن در آمستردام. چشم انداز ما توانمند سازی جاه طلبی های مشتری از طریق فناوری است ، و به عنوان یک دربان دیجیتال برای هدایت انتخاب های آنها و ارتباط آنها با منابعی که با نیازهای آنها مطابقت دارند ، عمل می کند.

برای اطلاعات بیشتر به این آدرس مراجعه کنید: http://www.veon.com

محتوای پیوست ها

پیوست الف تعاریف 18

پیوست B مشتریان 20

جدول های آشتی پیوست C 20

پیوست D نرخ متوسط ​​ارزهای عملکردی به 24 دلار آمریکا

برای اطلاعات بیشتر در مورد داده های مالی و عملیاتی برای کشورهای خاص ، لطفاً به پرونده تکمیلی Factbook3Q2020.xls در وب سایت VEON به آدرس http://veon.com/Investor-relates/Reports–results/Results/ مراجعه کنید.

پیوست A: تعاریف

ARPU (درآمد متوسط ​​به ازای هر کاربر) متوسط ​​درآمد ماهانه هر کاربر تلفن همراه را اندازه گیری می کند. ما به طور کلی ARPU تلفن همراه را با تقسیم درآمد خدمات تلفن همراه خود در طول دوره مربوطه ، از جمله درآمد داده ، درآمد رومینگ ، MFS و درآمد اتصال متصل می کنیم ، اما درآمد حاصل از هزینه اتصال ، فروش گوشی و لوازم جانبی و سایر درآمد غیر خدمات را به طور متوسط ​​محاسبه می کنیم. تعداد مشتریان تلفن همراه ما در طول دوره و تقسیم بر تعداد ماههای آن دوره.

مشتریان داده تلفن همراه مشتری های سیار هستند که در نتیجه فعالیت هایی از جمله دسترسی مودم USB به اینترنت با استفاده از فناوری های 2.5G / 3G / 4G / HSPA در طی سه ماه قبل از تاریخ اندازه گیری ، فعالیت درآمدزایی کرده اند.

هزینه های سرمایه ای (capex) خرید تجهیزات جدید ، ساخت و سازهای جدید ، به روزرسانی ها ، مجوزها ، نرم افزارها ، دارایی های دیگر با عمر طولانی و هزینه های منطقی مربوط به آنها قبل از استفاده در نظر گرفته شده از دارایی غیرجاری است که در اولین رویداد پیش پرداخت یا تحویل حساب می شود. دارایی های با دوام طولانی که در ترکیب مشاغل کسب شده اند ، در هزینه های سرمایه لحاظ نمی شوند. شدت شنل یک نسبت است که به صورت capex LTM تقسیم بر درآمد LTM محاسبه می شود.

هزینه های سرمایه عملیاتی (کیپ عملیاتی) محاسبه شده به عنوان capex ، به استثنای خرید مجوزهای طیف جدید و اجاره های سرمایه ای. شدت شنل عملیاتی یک نسبت است که به صورت capex LTM تقسیم بر درآمد LTM محاسبه می شود.

EBIT یا سود عملیاتی به عنوان EBITDA به علاوه استهلاک ، استهلاک و ضرر کاهش ارزش محاسبه می شود. مدیریت ما از EBIT به عنوان معیار عملکرد تکمیلی استفاده می کند و معتقد است که اطلاعات مفیدی درباره درآمد شرکت قبل از ایجاد اقلام تعهدی برای درآمد و هزینه های مالی و خالص ارز (ضرر) / سود و سایر موارد فراهم می کند. سازگاری EBIT با درآمد خالص قابل انتساب به VEON Ltd. ، که مستقیماً قابل مقایسه با معیارهای مالی IFRS است ، در بخش جداول آشتی در پیوست C زیر ارائه شده است.

EBITDA (با نام Adjusted EBITDA در فرم 20-F منتشر شده توسط VEON) یک اقدام مالی غیر IFRS است. VEON EBITDA تعدیل شده را به عنوان (ضرر) / سود قبل از بهره ، مالیات ، استهلاک ، استهلاک ، کاهش ارزش ، سود / ضرر در فروش دارایی های غیرجاری ، سایر سودها / زیان های غیرعامل و سهم سود / زیان مشارکت های مشترک و مشارکت ها محاسبه می کند EBITDA تنظیم شده ما ممکن است برای ارزیابی عملکرد ما در برابر سایر شرکت های ارتباط از راه دور ارائه دهنده EBITDA استفاده شود.

علاوه بر این ، محدودیت استفاده از EBITDA به عنوان معیار عملکرد این است که منعکس کننده هزینه های دوره ای برخی دارایی های مشهود و نامشهود سرمایه گذاری شده در تولید درآمد یا نیاز به جایگزینی تجهیزات سرمایه در طول زمان نیست. سازگاری EBITDA با درآمد خالص قابل انتساب به VEON Ltd. ، که مستقیماً قابل مقایسه با معیارهای مالی IFRS است ، در بخش جداول آشتی در پیوست C زیر ارائه شده است.

حاشیه EBITDA به عنوان EBITDA تقسیم بر درآمد کل محاسبه می شود که به صورت درصد بیان می شود.

بدهی ناخالص به عنوان مجموع بدهی تصوری بلندمدت و بدهی کوتاه مدت از جمله اجاره های سرمایه ای محاسبه می شود.

جریان نقدی بدون حقوق صاحبان سهام (به استثنای مجوزها) یک اقدام غیر IFRS است و به عنوان جریان نقدی آزاد ناشی از فعالیتهای عملیاتی و بدون جریان نقدی مورد استفاده در فعالیتهای سرمایه گذاری ، به استثنای معاملات M&A ، capex برای مجوزها ، ورودی / خروجی سپرده ها ، دارایی های مالی و سایر موارد یکبار مصرف تعریف می شود. . سازش با مستقیم ترین قابل مقایسه اندازه گیری مالی IFRS ، در بخش جداول آشتی در پیوست C زیر ارائه شده است.

مشتری همگرایی با تلفن همراه ثابت (مشتری FMC) مشتری یک ماهه اتصال پهنای باند فعال است که در یک بسته همگرا متشکل از حداقل اشتراک اینترنت ثابت و حداقل یک سیم کارت تلفن همراه مشترک می شود.

خدمات مالی همراه (MFS) خدمات مالی دیجیتال (DFS) انواع خدمات نوآورانه مانند تجارت موبایل یا تجارت الکترونیکی است که از تلفن همراه به عنوان رابط کاربری پرداخت اصلی استفاده می کنند و به مشتریان تلفن همراه اجازه می دهد تا برای پرداخت اقلامی از قبیل کالاها در فروشگاه آنلاین ، پرداخت های کمکی ، پرداخت پول انجام دهند. جریمه و هزینه های دولتی ، بازپرداخت وام ، حواله های داخلی و بین المللی ، بیمه تلفن همراه و بلیط برای سفرهای هوایی و ریلی ، همه از طریق تلفن همراه آنها.

مشتریان موبایل معمولاً مشتریانی هستند که در یک تاریخ اندازه گیری معین ، در پایگاه مشتری ثبت شده خود فعالیت می کنند و در هر زمان و در هر سه ماه قبل از این تاریخ اندازه گیری ، به فعالیت درآمدزایی تلفن همراه مشغول هستند. چنین فعالیتی شامل هرگونه تماس خروجی ، اقلام تعهدی هزینه مشتری ، بدهی های مربوط به خدمات ، پیامک و پیامک خروجی ، جلسات انتقال داده و دریافت اطلاعات است ، اما شامل تماس های ورودی ، پیام کوتاه و پیام کوتاه یا مکالمه رها شده نیست. تعداد کل مشتریان تلفن همراه ما همچنین شامل مشتریانی است که از طریق اینترنت مودم از طریق مودم USB و همگرایی تلفن همراه ثابت (“FMC”) از خدمات اینترنت همراه استفاده می کنند.

بدهی خالص یک معیار مالی غیر IFRS است و به عنوان مجموع سود حامل بدهی بلند مدت شامل اجاره های سرمایه ای و بدهی کوتاه مدت منهای پول نقد و معادل وجه نقد ، سپرده های بلند مدت و کوتاه مدت محاسبه می شود. این شرکت معتقد است که بدهی خالص اطلاعات مفیدی را در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهد زیرا میزان بدهی تصوری پرداختی پس از استفاده از پول نقد و معادل نقدی موجود و سپرده های بلند مدت و کوتاه مدت را نشان می دهد. بدهی خالص نباید جداگانه به عنوان جایگزینی برای بدهی بلند مدت و بدهی کوتاه مدت یا هر معیار دیگری از وضعیت مالی شرکت در نظر گرفته شود. بدهی خالص به استثنای تعهدات اجاره بدهی خالصی است که اجاره سرمایه گذاری آن کمتر است.

خالص ارز (ضرر) / سود و دیگران مجموع ارز خالص ارز (ضرر) / سود ، سهم وون در خالص (ضرر) / سود اشخاص وابسته و سایر (هزینه) / درآمد (در درجه اول (زیان) / سود حاصل از ابزارهای مشتقه) است و برای برخی غیر از آن تنظیم می شود -فعالیت ضرر و زیان عمدتا توسط مفاد دادرسی نشان داده می شود.

امتیاز خالص تبلیغ کننده (NPS) روشی است که VEON برای اندازه گیری رضایت مشتری استفاده می کند.

روند ارز محلی (رشد / کاهش) در درآمد و EBITDA اقدامات مالی غیر IFRS است که منعکس کننده تغییر در درآمد و EBITDA است ، به استثنای حرکات ارزی و سایر عوامل ، مانند مشاغل تحت انحلال ، فروش ، ادغام و ادغام. برای سایر عوامل لطفاً به بخش “موارد غیرتکراری م thatثر بر مقایسه سال به سال” مراجعه کنید.

بخشهای قابل گزارش VEON موارد زیر است که اساساً براساس فعالیتهای تجاری در مناطق مختلف جغرافیایی است: روسیه، پاکستان، الجزایر، بنگلادش، اوکراین، ازبکستان، قزاقستان و دفتر مرکزی بر اساس فعالیتهای تجاری در مناطق مختلف جغرافیایی.

درآمد کل در این سند کاملاً قابل مقایسه با کل درآمد عملیاتی در بحث و تحلیل و تحلیل وضعیت مالی و نتایج عملیات مدیریت ما است که بصورت جداگانه در فرم 6-K ارائه شده است.

پیوست B: مشتری

پیوست C: جداول آشتی

آشتی مجدد eBITDA تلفیقی

سازش CAPEX

سازش نرخ رشد ارگانیک و گزارش شده

1 در 2Q19 مورد استثنایی یک بار پرداخت از 38 میلیون دلار در رابطه با خاتمه توافق نامه اشتراک شبکه در 2Q19 دریافت شده است قزاقستان بین شرکت تابعه ما KaR-Tel LLP و شرکت سهامی Kcell (“Kcell”) به دنبال خرید 75 درصد از سهام Kcell و پرداخت یکباره فروشنده از سوی Kazakhtelecom JSC 350 میلیون دلار در 1Q19 دریافت شده است.

سازش بدهی خالص تلفیقی VEON

سازش جریان نقدی نقدی رایگان پس از مجوزها

آشتی با EBITDA در سطح کشور

3Q 2020

9 میلیون 2020

1 جریان نقدی بدون حقوق صاحبان سهام پس از مجوزها (به استثنای اجاره های سرمایه ای) یک اقدام غیر IFRS است و به عنوان جریان نقدی آزاد از فعالیت های عملیاتی کاهش بازپرداخت بدهی های اجاره و جریان نقدی مورد استفاده در فعالیت های سرمایه گذاری ، به استثنای معاملات M&A ، ورودی / خروجی سپرده ها ، دارایی های مالی ، سایر موارد یکبار مصرف

نرخ های فعلی به دلار آمریکا

لطفاً برای نتایج کامل مالی 3Q20 VEON به پیوند مراجعه کنید:

https://mma.prnewswire.com/media/1323026/3Q20_ER_Final.pdf

SOURCE VEON Ltd

منتشر شده در جدید ترین اخبار

دیدگاه‌ها غیرفعال هستند.