رفتن به نوشته‌ها

چگونه نیکل جایگزین کبالت در وسایل نقلیه الکتریکی می شود ، IDTechEx نشان می دهد

بوستون، 9 اکتبر 2020 / PRNewswire / – پیشرانه های وسایل نقلیه الکتریکی بسیار متفاوت تر از وسایل نقلیه با موتور احتراق داخلی هستند که جایگزین می شوند. در نتیجه ، آنها فشارهای ناگهانی و بی سابقه ای بر چندین صنعت مواد اولیه وارد می کنند.

یکی از مهمترین مواد ، نیکل است ، که یک قسمت اساسی از کاتد موجود در باتریهای لیتیوم یونی است که برق را قادر می سازد. بیشتر خودروسازان برای تعادل انرژی و چگالی توان خود از باتری های مبتنی بر نیکل استفاده می کنند. به عنوان مثال بی ام و ، هیوندای و رنو از انواع شیمیایی اکسید کبالت نیکل منگنز منگنز (NMC) استفاده می کنند ، در حالی که تسلا از شیمی اکسید آلومینیوم کبالت نیکل لیتیوم (NCA) استفاده می کند. چین همچنین با کنار گذاشتن تدریجی شیمیایی لیتیوم-آهن-فسفات (LFP) که برنامه یارانه ای آن است ، شیمی های NMC را ترجیح می دهد.

در سال 2019 ، بیش از 95٪ از اتومبیل های سواری برقی جدید فروخته شده از نوع NMC یا NCA استفاده می کنند ، همانطور که در گزارش جدید IDTechEx “مواد برای وسایل نقلیه الکتریکی 2020-2030” شرح داده شده است. تقاضا برای نیکل بیشتر افزایش می یابد ، زیرا تولید کنندگان به سمت شیمیایی مانند NMC 622 یا 811 نسبت به 111 و 523 قبلی روی می آورند ، تا چگالی انرژی را بیشتر بهبود بخشند و وابستگی به کبالت را کاهش دهند.

نیکل بعد از کبالت گرانترین ماده در باتری های وسایل نقلیه الکتریکی است و همچنین یکی از پرمصرف ترین ها در خارج از صنعت باتری سازی است. در حالی که در مورد نیکل غالباً به اندازه کبالت یا لیتیوم بحث نمی شود ، اما تامین پایدار و آگاه از نظر محیط زیست مسئله ای بیشتر است.

در سال 2017 ، فیلیپین دولت نزدیک به نیمی از معادن نیکل خود را به دلیل نگرانی های زیست محیطی به حالت تعلیق درآورد. علاوه بر این، اندونزی بیشترین میزان تأمین نیکل را به خود اختصاص داده و در سال 2019 این کشور صادرات سنگ نیکل خام را برای تقویت صنعت فرآوری داخلی خود ممنوع کرده است. اندونزی همچنین بیشترین برنامه ریزی را برای افزایش تولید نیکل داشته و قرار است بر زنجیره تأمین تسلط یابد.

یکی از مسائل این است که نیکل به طور معمول از سنگ معادنی استخراج می شود که فقط درصد بسیار کمی از نیکل مفید را در خود دارند و در نتیجه مقدار زیادی مواد زائد ایجاد می شود. اخیراً اعلام شده است که دو شرکت استخراج نیکل در اندونزی در حال برنامه ریزی برای استفاده از دفع در اعماق دریا برای زباله های مواد خام در مثلث مرجان هستند زیرا آنها عملیات را افزایش می دهند. کمتر از 20 معدن نیکل در سراسر جهان از دفع آب های عمیق استفاده می کنند ، اما این امکانات جدید میلیون ها تن مواد زائد را هر ساله تشکیل می دهد. این روش معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد زیرا ارزان تر از گزینه های ذخیره سازی سد یا تبدیل مواد اولیه به محصولات مفید است.

بسیاری از خودروسازان از نگرانی های زیست محیطی تأمین نیکل آگاه هستند و می توانند پیام دوستدار محیط زیست خودروی الکتریکی را تضعیف کنند. بیشتر آنها ، از جمله PSA ، VW و تسلا ، متعهد شده اند که اثرات زیست محیطی باتری های خود را کاهش دهند. این چالش برانگیز می شود زیرا محدودیت انتخاب تأمین كنندگانی كه بتوانند خواسته های این شركت های بزرگ خودروسازی را برآورده كنند. در آینده ، تولیدکنندگان نیکل اگر بخواهند به بازارهای اروپا و آمریکا بفروشند ، جایی که صنعت خودرو این اولویت را دارد ، باید ثابت کنند که عملکرد آنها سازگار با محیط زیست است. الون ماسک نقل شده است كه تسلا به هر شركتي كه بتواند نيكل را “بطور م efficientثر و از طريق حساس به محيط زيست” استخراج كند ، “قرارداد عظيمي” خواهد داد (Financial Times).

روند بازار به سمت شیمی NMC622 ، 811 و NCA است. منبع: “مواد برای وسایل نقلیه الکتریکی 2020-2030، www.IDTechEx.com/EVMat

همانطور که بازار وسایل نقلیه الکتریکی با گرایش به سمت شیمی بالاتر نیکل رشد می کند ، IDTechEx پیش بینی می کند تقاضا برای نیکل از باتری های وسایل نقلیه الکتریکی تا سال 2030 نسبت به سال 2019 ده برابر شود. بازار وسایل نقلیه الکتریکی.

برای کسب اطلاعات بیشتر ، IDTechEx تجزیه و تحلیل و پیش بینی بیش از 30 ماده ضروری در ساخت موتورهای کششی خودروهای الکتریکی ، سلول های باتری و بسته های باتری را در آخرین گزارش ارائه داده است: “مواد برای وسایل نقلیه الکتریکی 2020-2030” ، www.IDTechEx.com/ EVMat.

این گزارش همچنین بخشی از تحقیقات گسترده تری راجع به وسایل نقلیه الکتریکی و ذخیره انرژی در IDTechEx را تشکیل می دهد ، جایی که ما تصویب وسایل نقلیه الکتریکی ، روند باتری و تقاضا را در بیش از 100 بخش مختلف تحرک ردیابی می کنیم که در یک گزارش اصلی خلاصه شده است: و هوا 2021-2041 “.

IDTechEx از طریق محصولات تحقیقاتی ، مشاوره ای و رویدادی ، تصمیمات استراتژیک تجاری شما را راهنمایی می کند و به شما کمک می کند از فناوری های نوظهور سود ببرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحقیق و مشاوره IDTechEx ، با ما تماس بگیرید [email protected] یا به سایت www.IDTechEx.com مراجعه کنید.

تماس با رسانه:

ناتالی مورتون
مدیر بازاریابی دیجیتال
[email protected]
+44 (0) 1223 812300

بارگیری تصویر: https://www.dropbox.com/sh/tf8ezuvb8vpwwb5/AACyHKV-O6Dr2AevSbw6Dkara؟dl=0

پیوندهای رسانه های اجتماعی:

توییتر: https://www.twitter.com/IDTechEx

LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/idtechex/

فیس بوک: https://www.facebook.com/IDTechExResearch

عکس – https://mma.prnewswire.com/media/1310256/IDTechEx_Infographic.jpg
آرم – https://mma.prnewswire.com/media/478371/IDTechEx_Logo.jpg

منبع IDTechEx


منتشر شده در جدید ترین اخبار

دیدگاه‌ها غیرفعال هستند.